“Drijvende kracht achter omzetvragen van bedrijven in de techniek."

MONIQUE DE KONING.

Met ruim 30 jaar ervaring in de techniek, zoals chemie, bouw, apparatenbouw, offshore en engineering, heeft Monique vooral projecten gedaan op het gebied van sales, commerciële trajecten, het begeleiden van verkoopafdelingen en het coachen van directieteams. 

"Al snel bleek dat Monique’s hart bij commercie lag".

Na haar opleiding chemie startte ze haar carrière bij Shell Pernis. Al snel bleek dat Monique ’s hart bij commercie lag. Zij heeft een duidelijke hands-on mentaliteit en ziet snel grote lijnen. Door haar commerciële gedrevenheid en haar ervaring weet zij dat structuur en efficiëntie in commerciële trajecten heel belangrijk zijn. Zij weet wat verkopers in de praktijk meemaken in hun dagelijkse werk en praat mee uit eigen ervaringen.                                          

De laatste 7 jaar heeft zij zich vooral ontwikkeld op het gebied van verandermanagement met de focus op effectiviteit en efficiency. Haar visie is dat de organisatie zich richt op het terugbrengen naar wat ertoe doet en dat vast te houden, hoe groot de organisatie ook is. Dit vergt kennis en ervaring van álle medewerkers. Hierin beperkt zij zich niet alleen tot Nederland. Zo begeleidde Monique voor een aantal van haar opdrachtgevers ook verkoopprocessen in de Verenigde Staten en in Azië. 

NEEM CONTACT OP.

Herkent u zich in een van navolgende situaties?
Neem dan vooral contact op.

Het verhogen van mijn verwerkingsgraad

Mijn omzet stijgt waardoor ik capaciteit te kort kom. Goede mensen zijn moeilijk te vinden. Hoe kan ik mijn verwerkingsgraad verhogen met het huidige team? 

Het opzetten van een verkoopafdeling

Je bent directeur/eigenaar van een middelgrote onderneming en wil een verkoopafdeling gaan opzetten of professionaliseren

Te veel bezig 
met de productie

Je moet je te veel bezighouden met de productie. Hoe kom 
 je aan nieuwe klanten?

De verkoop 
blijft achter

Je hebt goed technisch opgeleid verkooppersoneel, maar de verkoop blijft achter.

Meer mensen,
dezelfde omzet

Het lijkt of we steeds meer mensen nodig hebben voor dezelfde omzet.

Verkoop 
mag efficiënter

Het bedrijf draait best goed, maar de verkoop zou efficiënter kunnen.